Маніпулятор

Кран-маніпулятор: загальна будова та принципи роботи механізмів

Дізнайтеся про загальну будову та принципи роботи механізмів кран-маніпулятора для оптимального функціонування. Вивчіть ключові аспекти використання цього обладнання у вашій сфері діяльності.

Кран-маніпулятор є важливим інструментом у багатьох сферах промисловості та будівництва. У цій статті ми детально розглянемо загальну будову та принципи роботи механізмів цього обладнання, а також розглянемо його ефективне використання.

Принцип роботи маніпулятора

Впровадження кран-маніпуляторів у виробничих процесах значно полегшує рутинні завдання, що вимагають підйому та переміщення великих та важких предметів. Такі механізми можуть мати різну конструкцію та функціонал, проте базові принципи їх роботи залишаються схожими, вся робота починається тільки після того, як буде запущено ДВЗ автомобіля, на платформі якого встановлений кран-маніпулятор, далі через КПП авто обертання передається на коробку відбору потужності, що приводить у рух насос НШ, який переміщує гідравлічну рідину.

  1. Гідравлічний насос (НШ) здійснює забір оливи з масляного бака, створює тиск і передає його на розподільник, потім через обратку, фільтр зливається назад у бак.
  2. Гідророзподільник – розподіляє потік гідравлічної рідини далі по системі, в гідроциліндри або в гідромотори, відбувається це за допомогою переміщення важелів управління вліво, вправо або вгору, вниз (залежно від моделі маніпулятора).
  3. Рідина надходить у гідромотори, яких зазвичай встановлено два на автомобілі – перший на поворот стріли, другий на лебідку. Гідромотор на поворот стріли – це пристрій, який створює обертальний рух. Вал насоса обертає поворотний редуктор, з якого виходить вал-шестерня і далі до вінця прикріплена установка. Другий гідромотор стоїть у самій станині, передає крутний момент на лебідку, де трос або піднімає, або опускає вантаж.
  4. Гідроциліндри – на маніпуляторі, як правило, встановлено 4 штуки: 2 ставлять на аутригер, 2 на підйом стріли і 1 на висування стріли (захований усередині самої стріли). Принцип роботи циліндрів роз’яснювати не будемо в цій статті, він загальний для всіх.

Будова маніпулятора, гідроманіпулятів, КМУ

Будова крана маніпулятора

1. Стріла. Забезпечує переміщення вантажу в робочій зоні. Висувається і засувається за допомогою гідроциліндрів. 11. Важіль керування телескопуванням стріли. Керує гідроциліндрами, даючи змогу висувати і складати стрілу.
2. Поворотна колона. Це вертикальна частина кранової установки, на якій встановлена стріла, вантажна лебідка і гідроциліндр зміни кута нахилу стріли. Колона повертається поворотним механізмом. 12. Важіль керування поворотом колони. Керує гідромотором повороту колони, даючи змогу КМУ здійснювати обертальні рухи навколо своєї осі.
3. Основа КМУ. Встановлюється на раму автомобіля. 13. Важелі керування аутригерами. Керують висуненням і втягуванням аутригерів.
4. Вантажна лебідка. За допомогою гідромотора піднімає і опускає вантаж за допомогою каната. 14. Важелі керування аутригерами. Керують висуненням і втягуванням аутригерів.
5. Поворотний механізм. Повертає колону за допомогою гідромотора. 15. Гак. Для закріплення вантажу.
6. Гідроциліндр підйому. Піднімає й опускає стрілу. 16. Важіль акселератора. Призначений для регулювання обертів двигуна.
7. Гідроциліндр телескопування. Висуває і втягує секції стріли. 17. Попереджувальний сигнал. При натисканні кнопки звукового сигналу, вмикається звуковий сигнал автомобіля. Призначений для попередження людей, які перебувають у зоні роботи.
8. Аутригери (виносні опори). Аутригери підтримують кран-маніпулятор у стійкому положенні під час роботи. 18. Вантажний канат. Призначений для підняття вантажу.
9. Важіль керування зміною кута нахилу стріли. Призначений для зміни кута нахилу стріли. 19. Індикатор вантажопідйомності. Показує вагу вантажу, що піднімається.
10. Важіль управління вантажною лебідкою. Керує лебідкою, даючи змогу піднімати й опускати гак.

Які запчастини бажано возити з собою водієві крана-маніпулятора?

Якщо ви власник КМУ або орендували кран маніпулятор на довгий термін часу, то бажано знати найчастіші поломки цієї машини, щоб самостійно впоратись з можливою проблемою. Маніпулятор сам по собі досить надійний пристрій і якихось додаткових запчастин під час експлуатації возити не потрібно, хіба що порветься шланг РВТ або ще якась поломка, але це дуже важко полагодити за місцем роботи. Можна покласти з собою для впевненої роботи додатковий комплект строп, на випадок обриву, гідравлічну рідину, якщо підтікають циліндри або з’єднання.

Висновок

Кран-маніпулятор технологічно складний механізм, що вимагає підвищеної уваги. Для того щоб забезпечити безпечну роботу крана-маніпулятора (який є об’єктом підвищеної небезпеки), всі учасники робочого процесу (оператор-водій, стропальники, вантажники) повинні неухильно дотримуватися вимог техніки безпеки і не порушувати норми експлуатації механізму.

Василь

Відомий експерт з спецтехніки для будівельних та дорожніх робіт. Пишу корисні статті для блогів та інформаційних сайтів.

Схожі статті

Один коментар

  1. Достатньо експертна стаття в якій зрозуміло розповідається про механізми роботи маніпулятора. Візуально видно, що такий транспорт можна розділити на дві складові: устрій механізмів крану маніпулятора і ходова часть, який підходить транспорт

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button